Prawo do składania skarg i wniosków przysługuje wszystkim obywatelom zgodnie z Konstytucją Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (art. 63).
Skargi przyjmowane są w formie pisemnej (list lub protokolarnie) oraz pocztą elektroniczną. Do udzielenia odpowiedzi konieczne jest podanie adresu pocztowego dla doręczeń.
Skarga wniesiona pisemnie powinna zawierać: imię i nazwisko skarżącego, dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulicę, nr domu i mieszkania) oraz dokładny opis zdarzeń. W przypadku skargi wnoszonej ustnie w jednostce Policji przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis sprawy.
Zgodnie z par. 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi można doręczyć osobiście do Komendy Powiatowej Policji w Dąbrowie Tarnowskiej lub przesyłać drogą pocztową na adres:
Komendant Powiatowy Policji w Dąbrowie Tarnowskiej,
adres ul. Berka Joselewicza 4, 33-200 Dąbrowa Tarnowska,
Interesanci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są przez:
Komendanta Powiatowego Policji w Dąbrowie Tarnowskiej lub jego Zastępcę w każdy poniedziałek (oprócz dni świątecznych), w godzinach od 13.00 do 17.00.
Dyżurny Komendy Powiatowej Policji przez całą dobę.
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznika Praw Obywatelskich
Al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Kontakt:
telefon: +48 (22) 55 17 760, (22) 55 17 811
centrala: +48 (22) 55 17 700
strona www: http://www.rpo.gov.pl
formularz elektroniczny: http://www.rpo.gov.pl/wniosek/
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pok. 122
40 - 032 Katowice
Kontakt:
telefon: + 48 (32) 72 86 800
fax: + 48 (32) 72 86 823
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80 - 748 Gdańsk
Kontakt:
telefon: + 48 (58) 76 47 306
sekretariat: + 48 (58) 76 47 302
fax: + 48 (58) 76 47 303
Pouczenie związane z wejściem w życie przepisów RODO
Na podstawie art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Komendant Powiatowy Policji
w Dąbrowie Tarnowskiej,
adres ul. Berka Joselewicza 4, 33-200 Dąbrowa Tarnowska,
adres e-mail: komendant@dabrowa-tarnowska.policja.gov.pl,
nr tel. 47 83 22 210, faks nr 47 83 22 212
Komendant Powiatowy Policji w Dąbrowie Tarnowskiej wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
adres email: iod.kpp@dabrowa-tarnowska.policja.gov.pl
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniesionej /wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Pani/Pana dane osobowe:
- będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
Komenda Powiatowa Policji w Dąbrowie Tarnowskiej nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów kodeksu postepowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.